----- Teknisk forum -----
Arkivert diskusjonsforum :  Teknisk forum for Norsk Tempoklubb The fastest message board... ever.
Dette er det gamle forumet som nå er stengt. Det er ikke mulig å postere her, men vi har valgt å beholde det siden det er mye nyttig informasjon her. Bruk søkefunksjonen for å finne informasjon.  
Gå til side: 123Neste
Gjeldende side: 1 av 3
Dekk med hvite sider
Lagt inn av: tempomann ()
Dato: nov. 17, 2010 21:32

Går og ønsker meg dekk med hvite sider til Taifun min,er disse helt umulig å skaffe?Vet det finnes noen løse hvite dekksider på markedet,men det blir liksom ikke det samme.Er der noen som vet hvor slikt kan skaffes?

Re: Dekk med hvite sider
Lagt inn av: Tempo300 ()
Dato: nov. 17, 2010 21:35

Du kan høre med Kjell Berg eller kanskje Christian som selger til blant annet Corvette 290/300. Det ligger link til hjemmesiden hans, på "deler" på tempoklubben sin side.

Lagt inn av: Sindre Eiken ()
Dato: nov. 17, 2010 22:16

Trenger også hvitsidedekk til Corvette 300, men vil ha de "made in Germany"-dekkene der hvitsiden går helt inn til felgen og dekker 80% av dekksiden. Minner om de gamle Vikingdekkene.

Har kjøpt noen Continentaldekk, men de er ikke pene i det hele tatt. Det ser jo ut som det er kast i hjulet når jeg kjører, uff!

Noen som vet hvor man får tak i disse?

Lagt inn av: Nils M ()
Dato: nov. 17, 2010 22:25

Er også på jakt etter whiteside dekk til mc 19 ",noen som har peiling på hvor man kan få tak i dei.?
Nils M

Lagt inn av: Kåre Wetten ()
Dato: nov. 18, 2010 00:18

Så vidt mine erfaringer er så er det Stenbakken som har hatt disse made in Germany-dekkene fra continental hvor det hvite går helt inn til kanten, men tror at han ikke har flere igjen, men hva kan kan man stole på. Dette var var 17 toms. Av 19 toms tror jeg det bare bare finnes slike made in china hvor det hvite ikke går helt inn til kanten, kan ofte se ut som om man har kast i hjulet. Ellers ikke noe å si på de dekkene.
Av hvitside 18 tommer til Taifunen og lignende finnes det vel ikke noe brukandes, men at løsningen er disse Atlas-sidene man kan bruke. Jeg kjøpte disse også av Stenbakken. Han dukker ofte ikke opp annet enn på markeder på Østlandet, men tror at Christian kan ta bestillinger fra ham?

Vennlig hilsen Kåre Wetten.

Lagt inn av: Guttorm ()
Dato: nov. 18, 2010 04:42

Er også på jakt etter hvitsidedekk med klassisk mønster og IKKE offroad som både SPEED og Continental har.
Begge disse dekka er INGENTING når det gjelder kvalitet og holdbarhet.
Begge dekka sprekker (trolig på grunn av at de er forbeholdt sydenvarme) og SPEED dekka falmer/ gulner etter innelagring uten solbleking. Sistnevnte har også en lite fin støpefinish på hvitsidefeltet.

Kjøpte et firelags, tyrkisk dekk av Christian for noen år siden. Dette har stått på en bruksmoped og det varer og varer, har "klasssisk" mønster med bred, slett og god hvitside helt inn til felgringen.
På dekket jeg her beskriver står det "IRC". Ingen av forhandlerene fører dette men det burde vel ikke være umulig å google det fram på nettet...?

Noe annet!: Bruker dere glidemiddel for å få dekket til å smette ordentlig på plass bakom felgringen?
Har hørt om flere som har fått "kast i dekket" men ikke i felgringen som følge av "feil" montèring.

Dato: nov. 18, 2010 07:47

Noen som kan legge ut bilder av de hvitsidedekkene til Corvette 300 som faktisk går an å få tak i pr. i dag?

Dato: nov. 18, 2010 07:50

[www.tempoklubben.com]

Her ser vi to eksempler på dekk. Noen vet hva dette er?

Dato: nov. 18, 2010 08:04

Er det ingen som har kommet over slikt på nettet?

Dato: nov. 18, 2010 08:35

Dette er vel de gode gamle Viking-dekkene som er avbildet på Tore Kydland sin Comet (en sykkel som er gått der jeg kommer fra), dekkene er produsert i Askim på 60-, 70-tallet og 80-tallet. Viking ble senere kjøpt opp av Continental (på 90-talet), men deretter er produksjonen flyttet til Østen og kvaliteten på MC og moped-dekkene ble mye dårligere.

[ssl.delti.com]

Her er linken til en side som har disse dekkene. Her ser det jo flott ut på bildet, men virkeligheten er en annen!

Lagt inn av: Corvettefar ()
Dato: nov. 18, 2010 08:51

Sindre Eiken Skrev:
-------------------------------------------------------
> Noen som kan legge ut bilder av de hvitsidedekkene
> til Corvette 300 som faktisk går an å få tak i pr.
> i dag?

Her er min Corvette 300 med Continental dekk. Som du ser går ikke hvitsiden helt inn til felgen. Som nevnt over her så finnes det et dekk som heter Speed også, men der har jeg vel hørt litt av hvert om kvaliteten. F. eks. Christian Egeberg selger begge disse dekkene.

Vedlegg: 002.JPG (638 KB)  
Dato: nov. 18, 2010 09:09

Takk for svar Corvettefar.

Dekkene på bildet ditt er nok de samme som jeg har.

Hadde et håp om at vi kunne få tak i dekk som er mer lik de gamle Vikingdekkene...

Lagt inn av: Christian ()
Dato: nov. 18, 2010 09:54

Jeg kan skaffe IRC-dekkene, ikke noe problem. Problemet er prisen. Jeg må gi like mye inn for de som Conti koster ut. Når man da regner med frakt, omkostninger, moms etc, kommer utsalgsprisen til å ligge rundt kr. 800,-. Men er det noen som vil ha dem, bare si i fra, så bestiller jeg! Atlas hvitsidene har jeg på lager.

Christian.

Dato: nov. 18, 2010 11:41

Kan du skaffe dekk til motorsykkler og?

Dato: nov. 18, 2010 16:28

Bakdekket på mopeden til venstre er mitt omtalte tyrkiske fire gummilags IRC dekket. Fremme er det Continetal

Lagt inn av: myrer,n ()
Dato: nov. 18, 2010 16:51

Kvitside trigger.

myrer,n

Vedlegg: HPIM1528.JPG (1.41 MB)   HPIM1499.JPG (1.44 MB)  
Lagt inn av: Jan Arve ()
Dato: nov. 18, 2010 17:22

Flott bakdekk, slikt vik jeg ha!

Bilringene på mannen er av merket Gilde spinning smiley sticking its tongue out

Dato: nov. 19, 2010 03:33

Jan Arve Skrev:
> Flott bakdekk, slikt vik jeg ha!

Kan på det sterkeste anbefale dette tyrkiske dekket! I noen tilfeller betaler man for kvalitet men ikke alltid...
Dekket har gått gjennom sørpe og kudritt med 40 psi, vinter og vår, i terreng og utmark med stein og ur uten å ta skade av det.
En liten mann på 134 kg har gitt dekket juling og på tross av prisen som Christian beskriver over er dette på ingen måte noe kjipt billigdekk som ikke tåler å se dagens lys...
Ørlite stort kanskje men ikke så stort at det ikke passer i skjermen for de som vet hva jeg snakker om. Ei heller noe å si på finish og styrke
Kan nevne at den blå mopeden har VIKING dekk uten hvite sider. Såkalt svartsidedekk smiling smiley men dekket er det samme som det med hvite sider.

God hælj thumbs up

Lagt inn av: anordahl ()
Dato: nov. 19, 2010 11:50

Var disse dekkene å få i 18 tommer?

Lagt inn av: arnera ()
Dato: nov. 19, 2010 15:31

Det er vel 19 og 17 " han har..

Dato: nov. 20, 2010 04:46

Christian som selger disse dekka vet kanskje om disse er å oppdrive i 18", anordahl smiling smiley
Christian har; 90672645

Dato: nov. 20, 2010 12:03

myrer,n Skrev:
> Kvitside trigger.
>
>
> myrer,n

Regner med at dette er de 17 tommers continental-dekkene som jeg solgte med Triggeren. I så fall er disse er "made in germany" og hadde en litt annen konsistens enn de andre continentaldekkene som jeg blant annet har på Cometen. For de er "made in china"!

Lagt inn av: Keggis ()
Dato: nov. 22, 2010 22:20

Vi i Tempo-klubben burde jobbe seriøst med å finne en leverandør for gode
hvit-side dekk i alle moped/MC dimmensjoner, og til en fornuftig pris!!

Mange av våre kjøretøy hadde jo det som orginale dekk! Dessuten er det fint og dekorativt!
Selv trenger jeg 6 slike dekk

KnuTTOO
[www.tempoklubben.com]

Oppdatert 1 gang(er). Siste gang oppdatert 22/11/2010 22:21 av Keggis.

Lagt inn av: ove.h ()
Dato: nov. 22, 2010 22:40

hva om mange hadde gått sammen om å kjøpe de svinedyre dekkene som ceberg kan skaffe.
om vi gikk sammen og bestilte feks 50 sett
I AM IN drinking smiley

Lagt inn av: Olympic 300 ()
Dato: nov. 22, 2010 22:54

Jeg joiner ove.hthumbs up vis det er snakk on irc dekk til moped.winking smiley

Lagt inn av: ove.h ()
Dato: nov. 23, 2010 00:03

IRC ja spinning smiley sticking its tongue out
om kristian ceberg vil/kan ordne det med en bra rabatt ved så stort kvanta

Lagt inn av: johnny ()
Dato: nov. 25, 2010 20:32

Blir det bestilling av Hvit-side 18" dekk så setter jeg meg på listen.

Hvit-side dekk 18"

1. Johnny 3 stykk

Dato: nov. 25, 2010 21:40

Tror ikke hviterside til 18 tommers er å fåes mer dessverre!

Lagt inn av: johnny ()
Dato: nov. 27, 2010 00:27

hm..fortsatt ikke å oppdrive i 18" altså..;-(

Lagt inn av: Keggis ()
Dato: des. 10, 2010 15:47

Hallo!
Dekk med hvite sider!
Er det noen som vet om en grei løsning på dette problemet ??
Speed dekk (ikke bra iflg noen)
Hvitmaling (ikke bra iflg noen andre)

Tyrkiske dekk IRC (fra Finnskogen) med rabatt hadde kanskje vært en mulighet?spinning smiley sticking its tongue out

KnuTTOO
[www.tempoklubben.com]

Gå til side: 123Neste
Gjeldende side: 1 av 3

Beklager, du har ikke tillatelsetil å legge inn / svare i dette forumet.
This forum powered by Phorum.